• Maskenbal

    U našoj se školi u pokladnom tjednu prije praznika održao maskenbal. Školu su na jedno popodne nastanili gusari, kauboji, vile, duhovi, vitezovi i razna druga stvarna i nestvarna bića. Uživali smo u njihovim nastupima i predstavljanjima, a sve je pratilo budno oko našega žirija.

    Dok smo željno čekali odluku žirija o najuspješnijim maskama, vrijeme smo kratili druženjem, plesom i slatkim krafnama.

    Na kraju večeri došao je red na proglašenje pobjednika pa krenimo redom…

    1. Najbolje izrađene maske:

    2. Najbolje kupovne maske:

    3. Najbolja grupna maska:

    Čestitamo pobjednicima i zahvaljujemo organizatorici maskenbala učiteljici Ivi Ercegovac i voditeljici programa učiteljici Dubravki Blažević!

  • Prosinac u našoj školi

    Mjesec prosinac u našoj školi bio je prepun raznih događanja i aktivnosti u duhu nadolazećih blagdana. Na početku mjeseca, točnije 6.prosinca, posjetili su nas Sveti Nikola i Krampus koji su nas počastili bombonima, a neke i šibama.

    Školu smo uredili u blagdansko ruho: ukrasili smo panoe, okitili bor, izrađivali lampione, ukrasili školsko predvorje i učionice…

    Sredinom prosinca učenici 6., 7. i 8. razreda posjetili su Mohač i Pečuh u sklopu terenske nastave. U Mohaču su posjetili Muzej mohačke bitke, a u Pečuhu su uživali u kulturnim znamenitostima te posjetili gradski Advent.

    U školi se zadnja dva tjedna, kao i svake godine, provodila božićna humanitarna akcija za potrebite učenike naše škole. Ovim putem zahvaljujemo svima koji su sudjelovali svojim donacijama i božićnim paketićima usrećili mnoga dječja srca.

    U zadnjem tjednu prije praznika Učenička zadruga Legići organizirala je školski božićni sajam, a također sudjelovala i na gradskom Adventu u Tvrđi gdje su pokazali svoje proizvode i poticali poduzetnički duh.

    Zadnji dan prije zasluženih praznika, uživali smo u školskoj božićnoj predstavi pod nazivom PATNJE JEDNOG VUKA u kojoj su sudjelovali učenici naše dramske skupine pod vodstvom učiteljice Ive Čerine Čajkovac i naši zboraši pod vodstvom učiteljice Petre Španić.

    Zahvaljujemo svim učenicima, roditeljima i djelatnicima škole koji su sudjelovali u navedenim aktivnostima i učinili ovaj mjesec ljepšim i veselijim!

    Nakon ovog veselog, užurbanog i šarenog mjeseca, veselimo se novim aktivnostima u sljedećem polugodištu!

  • Večer matematike u našoj školi

    Večer matematike razvija pozitivan stav prema matematici. U našoj školi održana je po prvi puta u organizaciji učiteljice matematike Marije Brnatović. Sudjelovalo je 16 učenika iz 6., 7., i 8. razreda. Rješavali su se problemi iz područja kriptografije, detektivski problemi i pronalazak lozinki, sudoku različitih težina, kreiranje brojeva tangramom, crtanje životinja u koordinatnom sustavu pomoću koordinata točaka. Neki od komentara učenika su bili: „Da je barem ovako na satu matematike.“, „Hoćemo li svakog četvrtka ovako?“. Organizirano je i natjecanje u šifriranju i dešifriranju koje je bilo dosta napeto. Pobjedu je odnijela učenica 8. razreda Zara Efremov.  

    Učiteljica Marija Brnatović: „Želim se zahvaliti svim sudionicima koji su ovu večer matematike učinili tako zabavnom i svrsishodnom! Također, zahvaljujem se učenici Srđani Delibašić koja je pozvala svoje prijatelje na sudjelovanje i učenicima Karlu Barbariću i Borni Vukobratoviću koji su ostali rješavati sudoku probleme i htjeli ostati još. Ova će mi Večer matematike ostati u predivnom sjećanju.“ 

  • Europska godina mladih

    U ponedjeljak 5. prosinca na sat razrednika 8.a razreda došao je španjolski student prava Enrique Martos kako bi promovirao projekt EUROPEAN YEAR OF YOUTH 2022 – EUROPSKA GODINA MLADIH 2022. koji provodi PRONI Centar za socijalno podučavanje. Enrique boravi u Osijeku već godinu i pol dana te trenutno u PRONI centru održava nastavu španjolskog jezika i sudjeluje u različitim projektima na temu održivosti u međunarodnom okruženju.

    Kroz svoje predavanje upoznao je učenike s mogućnošću mobilnosti (putovanja) za mlade od 13 do 30 godina koji ovim putem imaju mogućnost učenja, dijeljenja mišljenja i vizija, upoznavanja drugih ljudi, učenja jezika i sudjelovanja u aktivnostima diljem Europe, a sve s ciljem gradnje bolje budućnosti za sve nas. Predstavio je učenicima i program Europskih snaga solidarnosti te pojasnio na koji se način učenici ovim putem mogu prijaviti za volontiranje.

    Učenici su sudjelovali u razgovoru i pitali sve što ih zanima vezano za ove programe. Zahvaljujemo našem gostu na predavanju kao i pomoćnici u nastavi Dorotei Horvat na čiju inicijativu smo organizirali ovo druženje.

  • Natjecanje DABAR

    Natjecanje DABAR je više od natjecanja, DABAR izazov! DABAR je on-line natjecanje koje potiče razvoj računalnog razmišljanja kroz rješavanje problemskih i logičkih zadataka, stvaranje strategija za analiziranje i rješavanje problema te programiranje. Natjecanje se sastoji od 12 izazovnih zadataka koje su pripremili stručnjaci iz pedesetak zemalja, a rješavaju se uz vremensko ograničenje od 40 minuta. Republika Hrvatska je od 2016. godine uključena u ovaj međunarodni projekt.

    Natjecanje DABAR u našoj je školi organizirala i održala učiteljica mentorica Marija Brnatović. Natjecanje se održalo 9. i 10.studenog 2022. u učionici informatike, a sudjelovalo je 18 učenika naše škole pod mentorstvom učiteljice Brnatović. Učenici su bili raspoređeni u dvije kategorije: KILODABAR (5. i 6.r.) i MEGADABAR (7. i 8.r.).

    Najbolje rezultate postigli su učenici 6.b razreda. Među 50% najboljih po rezultatima bili su učenici Neva Savić, Marko Milojković, Karlo Barbarić, Emina Pešo, Srđana Delibašić, Borna Vukobratović, Lea Marjanović, Noa Kikić i Atila Vismeg.

    Prvo mjesto na razini škole osvojila je Neva Savić koja je ujedno ušla među 10% najboljih natjecatelja na državnoj razini. Neva je kao poklon za postignuti rezultat dobila znanstveni kalkulator. Nevu smo upitali kakvo je bilo njeno iskustvo na ovom natjecanju:

    Natjecanje DABAR bilo mi je jako zabavno. Zadaci mi nisu bili teški, ali su bili izazovni. Trebalo mi je oko pola sata za rješavanje zadataka. Jako sam ponosna na svoj rezultat i zahvalna na nagradi koju sam dobila. Sigurno ću se prijaviti i sljedeće godine!

    Čestitamo svim sudionicima ovog natjecanja, a najviše našoj Nevi i njenoj mentorici učiteljici Brnatović!

  • Projektni dan: ODRŽIVI RAZVOJ

    U četvrtak 10. studenog u našoj se školi održao projektni dan na aktualnu temu održivog razvoja. Održivi razvoj ima razne ciljeve, a naše su aktivnosti imale naglasak na zaštitu okoliša, ekologiju i zdrave navike življenja. Aktivnosti su se provodile u redovnoj nastavi u svim nastavnim odjelima.

    Učenici nižih razreda upoznavali su se s pojmom održivog razvoja kroz prezentacije i razne video materijale. Učenici 1.a razreda proučavali su piramidu zdrave prehrane i istraživali hranu kao izvor energije za čovjeka, dok su učenici 1.b razreda proučavali obnovljive i neobnovljive izvore energije.

    Učenici 2.a razreda su rješavali računske priče vezane za održivi razvoj, a nakon toga su izrađivali slikovnicu o različitim izvorima energije. 2.b razred se s temom održivog razvoja upoznavao kroz poučne video materijale i pjesme, a nakon toga su izrađivali plakate o tome što su naučili.

    Sve o svojstvima i agregatnim stanjima vode saznali su učenici 3.a razreda. Gledali su animirani dokumentarni film Planeta plastike i zagađenja te saznali kako štednjom vode pridonijeti održivosti naše planete. Učenici 3.b razreda izrađivali su crteže na temu održivog razvoja.

    Učenici četvrtih razreda pručavali su energiju vjetra, izrađivali vjetrenjače od papira te crtali jedrenjake. U izradi vjetrenjača okušali su se i učenici u produženom boravku.

    U našem posebnom odjelu usvojili su pojam ravnoteže u prirodi kroz primjenu vage kojom su vagali kestene, kukuruz, soju i druge jesenske plodove. Ukrašavali su slova suhim lišćem i izrađivali cvijeće od kutija i žitarica.

    I u predmetnoj nastavi provodile su se zanimljive aktivnosti. Na nastavi engleskog jezika učenici 8.r. su u skupinama izrađivali eko simbole, proučavali gradove koji su najuspješniji u primjeni ekoloških načela, izrađivali su popis savjeta za ekološku učinkovitost u kućanstvima te su pronalazili atraktivne eko slogane. Na nastavi njemačkog jezika učenici 4.r. učili su nove riječi vezane za temu toplinske energije. Proučili su izvore toplinske energije, kretanje toplog i hladnog zraka te razgovarali o načinima uštede toplinske energije. Na kraju su izveli pokus Schlangentanz (Zmijin ples). Izradili su papirnate zmijice, objesili ih na štapić i držali iznad radijatora. Kako su se zmijice počele spiralno kretati, dokazali su pretvaranje toplinske energije u energiju gibanja i potvrdili da se topli zrak kreće prema gore.

    Na nastavi hrvatskog jezika učenici su pogledali kratki animirani film Što je to održivi razvoj, a potom su imali zadatak dramsko-scenskog stvaralaštva na temu održivog razvoja. Na nastavi matematike gledali su video o energetskoj učinkovitosti nakon čega su rješavali kviz, bojali bojanke te izmišljali društvene igre bez korištenja struje.

    Na nastavi glazbene kulture pjevale su se pjesme na temu ekologije dok se na nastavi likovne kulture recikliralo. Učenici su koristili svoje stare radove kako bi od njih načinili nove – dijelove starih crteža rezali su i slagali kako bi stvorili novu kompoziciju.

    Na nastavi povijesti učenici su proučavali temu održivosti čovječanstva na primjeru širenja kuge. Također su gledali prezentaciju Održivi razvoj – biti, a ne imati. Na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture održivi razvoj se proveo kroz sport i tjelovježbu u osobnom životu. Na nastavi vjeronauka učenici su proučavali Pjesmu stvorova sv.Franje Asiškog, zaštitnika ekologije, u kojoj se on zahvaljuje za sve stvoreno u prirodi.

  • Borba protiv klimatskih promjena

    Osijek je prvi od četiri grada u Hrvatskoj u kojima će na školama biti oslikani ekološki murali i održane radionice o klimatskim promjenama kako bi se upozorilo na ovaj globalni problem i približilo ga mladima.

    25.rujna naša je škola, kao prva u nizu, sudjelovala u ovom važnom projektu. Dok je na školskom zidu nastajao ekološki mural, naši su učenici kroz edukativnu radionicu učili i raspravljali o uzrocima i posljedicama klimatskih promjena te načinima na koje se klimatske promjene mogu ublažiti. Navedene aktivnosti osmišljene su u sklopu EU inicijative Europski klimatski pakt kako bi se ovu sve važniju temu približilo djeci i mladima kojima u naslijeđe ostavljamo ovaj planet.

    Mural na našoj školi prikazuje kontrast održivog i neodrživog svijeta, svijetle budućnosti i budućnosti kakva nam prijeti ako se ne osvijestimo, a oslikali su ga renomirani umjetnici kolektiva Graffiti na gradele – Casino i Royal.

    Učenici viših razreda sudjelovali su na edukativnoj interaktivnoj radionici o klimatskim promjenama koju je održala svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF. Kroz grupni praktični rad učenici su sami otkrili uzroke pojedinih klimatskih promjena, predlagali rješenja i o njima raspravljali. Voditeljica radionice bila je Pinija Poljaković iz WWF Adrije.

  • 26.rujna – Europski dan jezika/ Tjedan filantropije

    Svake godine 26.rujna u našoj školi obilježavamo Europski dan jezika. I ove smo godine, pod vodstvom koordinatorice Tatjane Kristek, učiteljice engleskog i njemačkog jezika, proveli razne prigodne aktivnosti.

    Pa krenimo redom…U sklopu dodatne nastave njemačkog i engleskog jezika, učenici 8.a razreda s učiteljicom Tatjanom Kristek istraživali su mudre misli i izreke poznatih europskih znanstvenika, književnika i umjetnika. Koristili su pritom engleski jezik, izvorni jezik svake poznate osobe te na kraju prevodili na hrvatski jezik. Tako su nastali posteri koji su izloženi u holu škole.

    Prigodni pano uredile su Tatjana Kristek i Sanja Omazić, a na panou se osim postera koje su izrađivale učiteljice s učenicima  nalaze i bookmarkeri i razglednice pristigle iz različitih europskih škola.

    Kroz cijeli tjedan na nastavi stranih jezika provodili smo različite igre i jezične aktivnosti kako bi se učenike zainteresiralo za učenje stranih jezika i pokazalo kako učenje stranih jezika, osim što je korisno za njihov budući odabir škola i zanimanja, može biti i nadasve zanimljivo i zabavno te kako i sami tijekom godine mogu eksperimentirati s učenjem jezika kroz različite digitalne aplikacije.

    Učenici 6. a razreda s razrednicom Majom Gligorov izrađivali su plakat s pozitivnim mislima i izrekama na različitim europskim jezicima te istraživali i crtali zastave zemalja koje su izabrali.

    Vrijedni su bili i učenici 3.b razreda sa svojom učiteljicom Radojkom Wilhelm. Dizajnirali su i crtali majice s natpisima na različitim jezicima.

    I učiteljica engleskog jezika Zvonimira Radić-Sršić sa svojim je učenicima cijeli tjedan provodila razne aktivnosti. Učenici 4.razreda proučavali su pozdrave na različitim jezicima te su izrezivali i bojali zastave europskih zemalja. Učenici 5.razreda slušali su snimke dijaloga snimljenih u kafiću ili restoranu te pokušali prepoznati o kojem jeziku se radi. Zabavili su se i izrađujući logo na temu obilježavanja Europskog dana jezika. Učenici 7.razreda ukrasili su pano citatima poznatih osoba na različitim jezicima, a učenici 8.razreda izrađivali su straničnike.

    Učenici 2.b razreda i njihova učiteljica Biserka Sorić također su kroz zabavu obilježili ovaj dan. Poigrali su se izgovaranjem rečenice RAZGOVARAJ SA MNOM na različitim jezicima, lijepili su naljepnice s tom rečenicom i izrađivali male plakate.

    Isti tjedan učenici su obilježili i Tjedan filantropije pod vodstvom učitelja Marka Rajića. U sklopu tjedna filantropije učenici naše škole sudjelovali su u potrazi za filantropskim blagom. Cilj ove edukativne igre je upoznavanje s pojmom filantropija i značajnim osječkim filantropima. Dolaskom na određeni lokalitet učenici su čuli sve o radu i djelu određenog filantropa te njihovom ostavštinom u našem gradu.

Design a site like this with WordPress.com
Započnite